10 July 2013

Etika AKRAB


Itulah kejadian Allah, pelbagai ragam dan bentuk manusia dijadikan olehNya, semuanya adalah semata-mata untuk beriman kepadaNya sahaja. tetapi bagi manusia, kehidupan ini bukan itu sahaja... kehidupan yang dikejar adalah segala keindahan, kebaikan dan kekayaan yang ada dalam dunia ini... mestinya bukan mudah untuk memperolehnya.

Maka dalam mengejar keperluan dunia ini, kita tidak lari dari menghadapi dengan isu dan masalah.... jika anda ada isu/ maslah jangan dipendam... datanglah kepada kami rakan AKRAB anda di Jabatan ini...

Jangan bimbang segala apa yang diceritakan dan disuarakan semuanya adalah menjadi rahsia kita sahaja kerana dalam melaksanakan peranan sebagai ahli AKRAB, kami dijawabkan untuk mengamalkan etika yang telah digariskan semata-mata untuk meningkatkan kepercayaan anda rakan sekerja kami terhadap AKRAB. Kepercayaan anda dan rakan-rakan yang lain akan memudahkan lagi AKRAB menyebarkan budaya positif ini.

Untuk makluman anda, berikut adalah etika yang perlu kami patuhi :

>    Kekalkan matlamat. Apa matlamat kita - adalah untuk mendengar anda dan memberikan alternatif.

>    Imbangi keperluan.

>    Tidak ambil kesempatan. Mestilah tidak....

>    Sentiada merujuk kepada pegawai psikologi. Jika kami tidak dapat membantu dengan persetujuan anda kita sama-sama ke pegawai psikologi.

>    Membimbing rakan untuk mampu berdikari. Biarlah kami bantu anda...

>    Bersikap terbuka. Kami tidak amalkan serkap jarang dan membuat andaian, sekadar berkongsi isu dan masalah dengan anda.

>    Kerahsiaan. Rahsia anda sangat selamat dengan kami, usah bimbang.

No comments:

Post a Comment